Is er al een keer iemand in Nederland aangeklaagd voor het uploaden dat gebeurd tijdens het gebruik van torrents?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://www.ereaders.nl/23051202_brein_doet_aangifte_tegen_nederlandse_ebookpiraat
Belg: http://tweakers.net/nieuws/80366/belg-moet-65000-euro-betalen-voor-illegaal-uploaden.html
Men focust zich nu vooral op grote zaken (kinderporno e.d.)
Maar eken maar dat als de copyright houder er werk van maakt ook ander zaken aandacht krijgen.
Kan zo 1,2,3 geen ander voorbeelden vinden maar ze zijn er wel.

Het beste antwoord

Er zijn al wel aangiftes gedaan tegen uploaders.
Maar dat was waren geen shared users, maar personen die complete pakketten uploaden.
tegen een normale torrent gebruiker die tijdens de download een percentage upload ( shared user of seeder ) zijn nog geen acties ondernomen.
Dat is gezien de omvang ook ondoenelijk, vandaar dat men probeert om de diverse torrentsites via de providers af te sluiten.
The Pirate bay is er een voorbeeld van een dergelijke afsluiting.