Mag een advocaat 2 jaar na afsluiting van een scheidingszaak nog een rekeningsturen voor "bestuderen van de stukken" op 12-09-2012?

Vandaag kreeg ik een rekening van de advocaat die twee jaar terug mijn scheiding heeft geregeld voor het "bestuderen van de stukken". 20 Minuten € 39,90. Mag dit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
1.2K
bamibal
11 jaar geleden
Waarom zou dat niet mogen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Omdat de zaak is afgesloten. Waarom moet hij dan nu nog de stukken bestuderen en waarommoet ik daar voor betalen? Het gaat hier om de datum dat de stukken weer tevoorschijn zijn gehaald.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, als jij hem niets gevraagd hebt,
dan lijkt mij dat onzin.
Bellen en vragen hoe het zit!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En dat ga ik morgen dus maar even doen;)

Antwoorden (2)

Die advocaat is natuurlijk wel op de hoogte van de regels, want de verjaringstermijn bij diensten is vijf jaar. De rekening is dus wel laat verstuurd, maar niet te laat volgens de wet.
Bij productlevering is de verjaringstermijn overigens twee jaar.

Toegevoegd na 27 minuten:
Als de stukken bestudeerd zijn op 12/9/2012 dan hoeft er natuurlijk niet betaald te worden, want de zaak was al gesloten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat begrijp ik, maar de bestudering van de stukken heeft volgens de rekening plaatsgevonden op 12-09-2012. Dus ij zou elk jaar even een blik kunnen werpen in de stukken, dit 5 jaar achtereen en ik heb er maar genoegen mee te nemen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
O, ik dacht dat de rekening op 12/9/2012 gedateerd was. Nee, een niet geleverde dienst hoeft natuurlijk niet betaald te worden. Bel hem/haar op en vraag om opheldering. Misschien is de rekening naar de verkeerde persoon gestuurd.
Als de zaak reeds is gesloten en de advocaat stuurt een rekening na die dat met een datum van werkzaamheden na de sluitingsdatum dat zou ik maar eens bellen en vragen of ze een fout hebben gemaakt. Tevens geef je even aan dat je niet van plan bent te betalen voor diensten die niet zijn geleverd en waar ook niet om is gevraagd.
ronron1212