In mijn contract staat dat ik ook op andere vestigingen kan komen te werken. Verder niets over voorwaarden hiervoor. Is het verstandig om te tekenen?

Als de vestigingen van het bedrijf in Nederland waren, zou dat niet zo'n probleem zijn, maar onze enige andere vestiging zit in het buitenland.

Nu staat in het contract dat ik net heb gekregen de bepaling dat ik in het kader van bedrijfsbelang bereid moet zijn om op een andere vestiging te gaan werken. Meer niet.

Wat ik me nu afvraag is het volgende; Betekent akkoord gaan met deze bepaling automatisch ook dat de werkgever dan gevrijwaard is van bijvoorbeeld zaken als regelen van woonruimte, het verkopen van mijn eigen huis in Nederland etc. en al het andere wat er bij een emigratie om de hoek komt kijken.

Of komt er op het moment -als het feit daar is, dat er in het buitenland gewerkt moet worden, een nieuwe overeenkomst met daarin verwerkte voorwaarden en bepalingen?

Het is namelijk niet ondenkbaar dat de werkzaamheden naar het buitenland gaan op de korte termijn, en om mezelf nu voor het blok te zetten vroeg ik me dit af.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Wat is er op tegen hierover een gesprek te beginnen met je werkgever?
Het lijkt mij dat je recht hebt op duidelijkheid en ik geloof niet dat je werkgever er bezwaar tegen zal maken als jij wilt weten hoe de vork precies in de steel zit.
Het is in beider belang dat er duidelijkheid is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik zou dit niet zondermeer accepteren, maar verlangen dat er voorwaarden aan verbonden worden die voor jou acceptabel zijn.