Kan ik van een pakketje van een webshop, het adres van een PostNL servicepunt (postkantoor) invullen?

Kan ik voor een pakketje van een webshop (die niet de optie biedt om bij het postkantoor te leveren), bij die webshop gewoon het adres van het desbetreffende PostNL servicepunt (postkantoor) invullen?

Toegevoegd na 48 seconden:
Zodat ik online de Track & Trace kan volgen, en het pakketje dan ophaal bij het postkantoor

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wetgeving
2.9K

Het beste antwoord

Ja, dat zou kunnen: als je het in overleg met het postkantoor doet.
Misschien vragen ze hier een vergoeding voor, die krijgen ze ook als het via "Pakjegemakje" gaat.

Toegevoegd na 11 uur:
Helaas... ik heb het even nagevraagd bij m'n postkantoor.
Als een pakje via Pakjegemakje bezorgd wordt, dan is het duidelijk dat het voor het postkantoor bestemd is. Zo niet, dan klopt de adressering niet en wordt het pakje automatisch teruggestuurd naar de afzender.
Jammer, ik vond het zelf ook wel een goed idee.
SimonV
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hoe zou ik dit het beste kunnen regelen?
SimonV
7 jaar geleden
Ga er even langs en vraag het.
Eigenlijk wel handig, ik zal het ook eens bij mijn postkantoor vragen.... ;-)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bij mijn postkantoor mag het niet. Omdat het pakje dan op hun naam komt mogen ze het zelfs houden. Volgens hun. Dus liever eerst de bezorger thuis voor een dichte deur laten staan. En dan 's avonds aangeven dat het pakje de volgende dag naar het postkantoor mag. Erg omslachtig, maar zo moet ik het doen hier.
SimonV
7 jaar geleden
Op hun naam? Wat gek. De tenaamstelling zal niet het postkantoor zijn, maar degene voor wie het pakje bestemd is.
Maar een postkantoor mag natuurlijk altijd weigeren als ze er geen zin in hebben. Het maakt uit of ze je kennen, denk ik.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt voor de moeite!