XXL week is rookworst+35% extra 371,25 gr. Op de verpakking staat nettogewichht 275 gr. Mag dit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (4)

Normaal bij blikvoer dan kan je het nagaan. Maar bij de rooktworst is bijna 100 gram verschil. Lijkt me een beetje raar en ''genaait''! Dus denk niet dat het zomaar mag
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dit mag. Je wordt toch gewaarschuwd? Dus helaas voor jou, je kunt ze niet aanklagen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wie zegt dat die 35 procent er al niet bij in zit. Of heb jij.de normale gepakt?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat weegt het product zelf? Zonder verpakking en dergelijke? Dat is namelijk netto.
Als het de Lidl is dan denk ik dat je de gewone verpakking hebt genomen.
Als het goed is hebben ze ook de XXL verpakking en daar zit wel 35% extra bij.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dus het gewicht klopt wel.
Ik weet niet of ze dan de gewone verpakking gebruiken die altijd gebruikt wordt.
Je zou de Lidl eens kunnen bellen en het vragen hoe dit precies zit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Maria, Je kan de Lidl vragen wat je wil, die zullen zich zelf niet beschuldigen van het overtreden van de wet, als ze dat doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee dat niet,maar ze geven misschien wel uitleg waarom ze dit hebben gedaan.
Nee dat mag niet, een product mag maar een paar procent afwijken van het opgegeven gewicht. Als er een e-teken opstaat kan je de fout melden.

Keuringsambtenaren van de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit controleren door middel van een feitelijk onderzoek middels steekproeven van waren uit partijen genomen op het in de bovenstaande tabel aangegeven goedkeur- onderscheidenlijk afkeurcriterium. Consumenten die afwijkingen constateren kunnen daarvan aangifte doen via de website van de NVWA of via hun gratis telefoonnummer 0800-0488 (de waren klachtenlijn).