Kan men in Nederland mij verplichten om alimentatie te betalen voor mijn ex en kids als ik in Canada zou wonen?

Toegevoegd na 22 uur:
Is het zo moeilijk om een antwoord te geven inplaats van een verwensing/verwijt?
Ok anders gesteld dan; ALS ik in Canada zou werken en wonen, kan het LBIO loonbeslag leggen ALS ik geen alimentatie zou betalen?
Voor de goede orde, ik hou zielsveel van mijn kinderen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (4)

Zo gauw je grens over bent ben je er vanaf, tot je terug komt. dan krijg je de rekening met rente.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als vader heb je een onderhoudsplicht tot de kinderen 18 jaar zijn en voor de vrouw/moeder als zij niet in staat is zelf in haar levensonderhoud te voorzien.
de alimentatiepicht stopt niet als je in het buitenland/Canada woont.

Toegevoegd na 1 minuut:
eigen idee maar ook internetsite-raadpleging
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De alimentatieplicht voor uw kind geldt tot uw kind 18 jaar wordt. Daarna geldt een voortgezette financiële verplichting om in de kosten van levensonderhoud en studie te voorzien, tot uw kind 21 wordt. Studiefinanciering en inkomen kunnen redenen zijn om minder alimentatie te betalen. Bij studerende kinderen komen er dus nog 3 jaar financiele verplichtingen bij, al heet het dan geen alimentatie meer. http://www.rijksoverheid.nl/documenten-en-publicaties/vragen-en-antwoorden/hoe-lang-moet-ik-kinderalimentatie-betalen.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dankjewel Crazybert voor de aanv. info.
en nelly3: tot 21 zelfs dus, dank voor de toevoeging.
als jij vlucht voor je verplichting (en heus niet alleen een wettelijke maar vooral een morele) om je eigen kinderen te onderhouden, dan ben je geen knip voor je neus waard.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als vader ben jij evengoed als de moeder verantwoordelijk voor je kinderen.
Die hebben er niet om gevraagd om op deze wereld gezet te worden.
Als jij zoveel verdient dat er alimentatie vast gesteld kan worden lijkt het mij niet meer dan de normaalste zaak van de wereld dat je dat ook betaald.
Het moet je niet opgelegd worden, je moet er zelf voor willen kiezen.
Jammer dat jij je afvraagt hoe je eronderuit kan komen.
Vergeet niet dat als de kinderen bij de moeder blijven er ook een groot deel van de verantwoording bij haar komt te liggen. Wellicht is het een optie om gewoon in Nederland te blijven en behalve voor de financiële verantwoording ook een vader voor je kinderen te willen zijn en niet alleen de geld verstrekker, en verwekker.
Word volwassen.
Succes