In het VVE reglement staat dat schotelantennes verboden zijn. Mag dit?

Ik vraag dit namelijk omdat het in strijd is met de regels.
Dit is trouwens één van de fundamentele rechten van de mens: de vrijheid om zich te informeren (artikel 10 EVRM).

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
1.1K

Antwoorden (4)

Dat is illegaal, en reeds terug gefoten door de rechter. Je kan gewoon een schotel plaatsen.

Toegevoegd na 5 minuten:
Dit zo maar een linkje binnen 2 seconden naar boven
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je naar www.rechtspraak.nl gaat, dan zul je vele zaken hierover aantreffen. De rechter doet elke keer een belangenafweging. Meestal krijgt de woningbouwvereniging/VVE gelijk, de bewoner moet aantonen dat hij een overwegend belang heeft bij schotelontvangst, en dat hij die informatie niet op een andere manier tot zich kan krijgen. Meestal lukt dat dus niet.
Een hele enkele keer wel.
AWM
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Formeel houdt dat in dat ik slechts een informatief programma moet vinden dat niet via de kabel is te verkrijgen (of digitale televisie). In mijn geval zou ik kunnen stellen dat ik graag mijn eigen Franse politieke zenders zou willen volgen, niet verkrijgbaar via de kabel of digitale tv.
AWM
13 jaar geleden
HEE, JEROEN MET JE GROTE SCHEUR: Ga eens naar www.rechtspraak.nl, naar het aller eerste de beste zoekresultaat op 'schotel'.
LJN: BJ6340 ...verbiedt [gedaagden c.s.] na betekening van het ten deze te wijzen vonnis een schotelantenne in welke vorm dan ook, te plaatsen aan de buitenzijde van de woning, op het dak of op enige andere plaats zonder haar toestemming, zulks op straffe van een dwangsom van € 150,= voor iedere overtreding met een maximum van
€ 10.000,=; Nou, beetje excuses?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Totaal niet, je wint het altijd als schoteleigenaar.
AWM
13 jaar geleden
Dat is dus totaal niet waar, hoeveel uitspraken van de rechter wil je van me hebben?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jeroen, Antwoordman geeft je net een concrete uitspraak waar de schoteleigenaar ongelijk heeft gekregen. Je wint het dus evident *niet* altijd als schoteleigenaar. Niet zo'n slechte verliezer zijn, hè?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben bang,Jeroen een beetje kennende,dat je hier geen (redelijk) antwoord op krijgt. Hij is n.l. altijd overtuigd van zijn gelijk en als ie met bewijzen om de oren wordt geslagen,zwijgt ie,of begint te schelden.
De VVE moet altijd bestaan uit mensen die zelf eigenaren zijn van de woningen. Ook zijn er verplicht jaarlijkse
VVE vergaderingen waar alle eigenaren worden uitgenodigd. Je hebt dus altijd een democratische stem in beslissingen en vastgestelde regels. Je hebt dus ook altijd het recht om deze aan te vechten.

Ik kan me voorstellen dat er situaties zijn waarin er wordt gekozen om schotelantennes te verbieden: Wanneer je in monumentale panden woont in een oud centrum zal het het aanzicht bederven.
Maar in de meeste gevallen moet het toch geen belemmering zijn om een schotelantenne te plaatsen.

Laat je niet met een kluitje in het riet sturen: Jij hebt als eigenaar, betaler en lid van de VVE altijd inspraak!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Even los van het juridische aspect van "horizonvervuiling"'
Je kunt een schotel meestal ook IN HUIS PLAATSEN en uitrichten.
Het neemt wat ruimte in maar er is geen hond die je dat kan verbieden, voor de ontvangst maar de signaaloverdracht door een raam of EEN muur niet veel uit
Moet je signaal door het hele blok heen, dan wordt het moeilijker zoniet onmogelijk.
Er is echter veel mogelijk, misschien kun je het op een accoordje gooien met buren door ergens in een der huizen/appartementen een schotel te plaatsen en een distributieversterker.
Terudenkend aan alle antennes die nu verdwenen zijn , zien de huizen er wel toonbaarder uit.
Mensen zijn alleen zo dom om niet veel meer samen te werken en een batterij schotels op -meestal - de balcon's
ziet er ook niet uit.
Samen met de VVE kan ook een schotelsysteem op het dak geplaatst worden.
We zijn nu volledig afhankelijk van de kabel en dus kwetsbaar als die uitvalt of uitgeschakeld wordt door overheden of molest.
Je kunt me verwijten dat ik geen antwoord geef op de vraag, maar ik geef mogelijke oplossingen voor het probleem zelf.