Mag ik op de erfafscheiding scherpe punten plaatsen?

Er wordt de laatste tijd vaak ingebroken hier in de wijk. Nu wil ik glasscherven inmetselen of spijkers op de erfscheiding plaatsen. De afscheiding is zowel van hout als steen en 2 meter hoog.
Ik hoef geen advies wat ik beter kan doen oid. alleen of het wel of niet mag en waar dat dan staat.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
1.8K

Het beste antwoord

Ja, dit mag.

Je moet er wel voor zorgen dat eea duidelijk is: Het moet zichtbaar zijn, zodat onschuldigen zich niet toevallig kunnen verwonden. Denk aan spelende kinderen die aan de schutting hangen. Als mensen zich er aan verwonden kan je wel aansprakelijk gesteld worden, als de punten niet zichtbaar zijn.