Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als ik per ongeluk mijn deur op slot vergeet te doen, ben ik dan wel verzekerd tegen diefstal?

Mijn zoon heeft vergeten de deur op slot te doen bij het weggaan.
Gelukkig is er niets gebeurd, maar mocht dat nu wel het geval zijn ben ik dan ook verzekerd tegen diefstal?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wetgeving
3.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Veel verzekeraars keren niet uit als er geen braakschade is. Ik denk dat je dus veel geluk hebt gehad. Je zoon had heel lang zijn zakgeld kunnen afstaan...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als er geen braakschade is keert een verzekering niet uit... Dus NEE is het antwoord...

Dat is wel vreemd, want met een klopsleutel kom je overal makkelijk binnen en is er nooit braakschade... Dus in feite ben je dus niet beschermd door de verzekering...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cryofiel
14 jaar geleden
Klopt. Maar daarbij niet de fout maken dat je de koevoet van *binnenuit* hanteert, of dat je je raam van *binnenuit* ingooit. En: eerst braakschade maken, dan pas de politie laten komen. En zorgen dat je buren je niet verklikken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De buren leggen we gewon even om,alleen oppassen dat de buren van de buren het nier verklikken!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Make it look like an accident (laat het op een ongeluk lijken).
Nee, zonder braakschade geen uitbetaling dus net als met je fiets, niet op slot, gejat, pech gehad!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
braakschade is 1, nalatigheid 2.
Deur niet op slot is dus pech.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, uiteraard niet
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding