Ik ben minderjarig en bedreigd, wat moet ik doen?

Ik ben een jongen van 16, dus minderjarig. Ik ben vandaag (31-8-12) door iemand fysiek bedreigd, die me bij mijn nek greep en die voor rond de 4 seconden dicht kneep. De persoon die dat deed is schat ik, minimaal 30 +.
Hij heeft dit gedaan omdat ik over het fietspad heen reed over een rotonde en hem geen voorrang gaf. (Er zijn overigens geen ongelukken gebeurt daardoor) Hij is toen hard door gereden en heeft zijn auto voor mij en mijn vriend (ooggetuige) gaan staan en hield ons tegen. Toen hebben we gepraat en heeft hij dat gedaan.
Ik heb dus een ooggetuige & zijn kenteken.
Wat moet ik nou doen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Aangifte doen, zo snel mogelijk! Je hebt een kenteken en ooggetuige, dus je maakt het de politie meteen al gemakkelijk. Dit is trouwens geen bedreiging, dit is mishandeling. Deze meneer heeft niet alleen gedreigd om jou bij je keel te grijpen, maar dat ook daadwerkelijk gedaan. Dat is nogal wat, en zou ik zéker niet zo laten gaan. Dus ga naar het politiebureau, neem je vriend mee, en laat ze je aangifte opnemen. Goed dat jullie het kenteken hebben genoteerd, dan kan de politie heel snel gaan praten met deze man, en grote kans dat het meer wordt dan praten alleen. Toegevoegd na 3 minuten: Overigens: hij zal jullie wel weer beschuldigen, en misschien hebben jullie flink ruzie gehad daar langs de kant van de weg, maar alleen al jullie blokkeren en tegenhouden vind ik nogal kinderachtig, en iemand bij de keel grijpen is gewoon strafbaar. Ik kan me voorstellen dat je een keer toetert of wijst als iemand je geen voorrang geeft omdat je misschien schrikt en om die ander erop te wijzen dat hij voorrang had moeten geven, maar wat hij nu gedaan heeft kan absoluut niet door de beugel, is verboden bij wet, en heeft jou pijn gedaan. Dat is dus écht iets voor de politie, dus je moet absoluut aangifte gaan doen van deze mishandeling. Toegevoegd na 4 minuten: Nav van het antwoord van JodenHartogh: inderdaad naar een arts gaan om eventueel duidelijk lichamelijk letsel en klachten naar aanleiding van deze mishandeling vast te laten stellen. Als je morgen blauwe plekken blijkt te hebben: daar direct goede foto's van nemen, zodat je alle bewijzen verzamelt. Toegevoegd na 7 minuten: Dat je minderjarig bent maakt trouwens voor de politie niet uit: je kunt aangifte gaan doen samen met je ouders, maar dat is niet nodig. Als zij niet mee kunnen of willen, kun je gewoon zelf gaan. Neem liever wel die vriend mee, omdat hij er ook bij was en dus je verhaal kan bevestigen.

Aangifte doen van bedreiging bij de politie en zeggen dat hij ook echt fysiek contact heeft gemaakt.

Dit is geen bedreiging, maar een mishandeling. En al ben je minderjarig, je kunt gewoon aangifte doen bij de politie. Zeker als je getuigen hebt sta je sterker. Niet onverstandig is het om even langs een arts te gan, dat vraagt de politie namelijk ook bij de aangifte. de doktersverklaring gaat dan mee naar het OM. De rechter heeft dan een objectief rapport over het letsel.

Naar de Politie gaan en aangifte doen! Controleer ook of er misschien camera’s hangen die het hebben zien gebeuren, zodat je bewijs hebt voor de Politie.!

Wat erg voor je! heb je al aangifte gedaan bij de politie? Als je dat hebt gedaan moet je het tegen je ouders, vrienden en de juf zeggen, die zullen je helpen! Blijf rustig en denk er niet de hele tijd aan, doe wat leuks! Ik hoop dat ik je hiermee hebt geholpen. Nogmaals: Erg voor je! Toegevoegd na 3 minuten: PS. Ik wil ook voor jou aangifte doen! ik woon vlakbij een politiebureau!

Bronnen:
http://www.politie.nl/Aangifte/

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100