Mag de school mij weigeren? (Lees Uitleg)

Ik zit momenteel in het examenjaar van VMBO Kader.
Nu wil ik nog een jaar terug komen om gemengt/theoretisch doen.
Nu moet ik van de school een heel verzoek gaan invullen waarom ik dat wil en wat de bedoeling daar voor is.
Nu zie ik gewoon aan de manier hoe ze kijken dat ze mijn verzoek zowiezo gaan afwijzen.
Mag de school mij zomaar afwijzen zo niet onder welke wetregel valt dit dan?

Groet

Nick Kessels

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (3)

School wil waarschijnlijk weten wat jouw motivatie is om dit laatste jaar nog te doen. Jouw school heeft niks aan leerlingen die het doen met de motivatie 'eens effe kijken of ze me hier nog een jaar langer bezig kunnen houden, wie weet haal ik het wel', maar wil gemotiveerde leerlingen die een doel voor ogen hebben. Als ze verwachten dat jij halverwege het jaar uitvalt, omdat je toch al een diploma hebt en er eigenlijk geen zin meer in hebt, hebben ze je liever helemaal niet.

Dus moet je door die zure appel heen bijten en proberen een goed verhaal te schrijven, als je het ECHT wil. Dat 'vuil kijken' kan best eens onderdeel van die motivatietest uitmaken: als je nu al afhaakt, zul je het misschien wel niet echt willen.

Jouw school zal waarschijnlijk wel een reglement hebben waarin je precies kunt nazoeken aan welke eisen je moet voldoen op het gebied van cijfers om nog een jaar langer te blijven om je gemengd/theoretisch te halen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sta ik helemaal achter! +
Je kan niet aan een gezicht zien wat ze gaan doen, ze kijken meestal zuur. Daarbij : vul het formulier in zorg voor goede info voor hun en pas als ze het beoordelen weet je wat hun keuze is
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het lijkt me logisch dat je aan moet geven wat je motivatie is. Wat let je om een goede reden op te geven waarom je dit wilt en de gok te wagen?
Als ze nee zeggen, zullen ze dat ook motiveren, en zal dat niet 'zomaar' zijn, dus zorg dat die motivatie heel goed is!