Vanmorgen heb ik een bekeuring gekregen omdat ik 10 minuten te laat bij mijn auto kwam maar het merk staat verkeerd op de bon,moet ik wel betalen???

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (6)

Ik wil je niet teleurstellen maar ondanks de schrijffout zal je waarschijnlijk moeten betalen,boetes gaan namelijk op kenteken en niet op merk maar je kan het wel proberen ,succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt bezwaar maken, maar je geeft al toe dat je te laat was (het aantal minuten doet niet ter zake, te laat is te laat). Dus als ik de rechter was zou ik je gewoon laten betalen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als ik de rechter was zou ik er zelfs een boete bovenop gooien in verband met zeuren over een terechte boete.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
10 minuten te laat,10 jaar detentie,liegen over de misdaad,TBS.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En ontslag voor wie de bon verkeerd heeft uitgeschreven.. :)
Wacht totdat je de bekeuring thuis krijgt.
Je kunt dan (meteen) bezwaar maken dat jij dit niet bent geweest.
(Geeltje niet gebruiken als bewijs natuurlijk :p)
Wie zegt dat ze niet de kenteken verkeerd hadden en merk auto wel goed? Of dat er een ander met jou kenteken rond rijdt...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
U bent bekeurd in het kader van de wet Mulder (De Nederlandse Wet administratiefrechtelijke handhaving verkeersvoorschriften). Deze wet biedt zowel verbalisant als justitie altijd de mogelijkheid om alle soorten van schrijffouten of dergelijke ongedaan te maken. Dergelijke fouten vallen niet onder de zogenaamde vormfouten. U kunt dus wel bezwaar aantekenen maar u zult dan een nieuwe beschikking ontvangen met de gewijzigde gegevens. Deze zult u gewoon moeten betalen.
Als bijvoorbeeld uw auto aantoonbaar gestolen was en iemand ander beging dus de overtreding dan kunt u wel met succes bezwaar maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Altijd eerst betalen, dan bezwaar aan tekenen.
Maar ik geef het weinig kans. Ik ben toen ik 15 was, eens bekeurd voor fietsen in de passage in Veenendaal (tegenwoordig heet het corridor) De agent heeft toen mijn naam verkeerd gespeld. Ik heb bezwaar aangetekend, voordat ik ging betalen. Het ging om 15 gulden.

Uiteindelijk werd mijn bezwaar niet gehonoreerd, het heeft 3 maanden geduurd voordat ik wat hoorde. En omdat ik niet meteen betaalde (ik heb op de uitslag gewacht, en de tweede aanmaning genegeerd) toen kwam de deurwaarder, die 15 gulden, werd 250!!!

Dat doe ik dus nooit meer.
Je kan het proberen, maar betalen moet je sowieso, als ze je bezwaar wel honoreren, krijg je het geld terug.
11 jaar geleden
Als er een Proces-Verbaal is geschreven of een boete dan wordt het bij de geringste fout geseponeerd. In een Proces verbaal moet alles kloppen. De kans is dus groot dat je hem niet hoeft te betalen.