Klopt wat hierboven gezegd word, maar als er een gerechtelijke procedure tegen je gestart word moet er een gerechtsdeurwaarder bij komen en die gaat bij de gemeente gegevens opvragen en die mag dat als enige doen, een incassobureau zelf is daar niet toe bevoegd maar werkt dan samen met gerechtsdeurwaarder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Een incassobureau krijgt je adres- en andere gegevens op het dienblaadje aangereikt van diegene die vindt dat jij nog een schuld hebt te voldoen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In principe mag een incassobureau alleen de vorderingsacties overnemen van het bedrijf waar jij een schuld open hebt staan. Ze krijgen de contactgegevens van het bedrijf die van jouw een schuld hebben open staan. Soms denken incassobureaus dat ze meer macht hebben dan ze hebben en dan doen ze werkelijk alles om achter jouw gegevens te komen en de schuld te innen. Tegenwoordig kun je een hele hoop gegevens (prive) op het internet vinden daarbij kan je altijd proberen om naar een instantie te bellen en jezelf als iemand anders voor te doen om zo achter de gewenste informatie te komen. Prive bestaat eigenlijk niet meer met de komst van social media. Als je last hebt van een incasso bureau betaal dan gewoon netjes je schulden en je bent klaar. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dat mag/kan een incassobureau niet doen. Iedereen kan een incassobureau beginnen en het heeft geen wettelijke status.
Maar ze hoeven ook niets op te vragen want de adressen krijgen ze van de schuldeiser die het bureau ingeschakeld heeft.