Btw naar 21%. Staat dit al vast? Ondanks stemmen op 12 sept.?

Kreeg een nieuwsbrief dat de btw landelijk met 2% verhoogd gaat worden. Ingang 1 oktober.
Staat dit al vast?
Op 12 september zijn er kiezingen.
Hoe is het mogelijk dat er zonder regering een wetsvoorstel om alles 2% duurder te maken is?
heeft het stemmen van 12 september nut als er dan toch blijkbaar dit soort wetten doorgedrukt worden?
(sorry voor de moderators, ik weet niet hoe ik het netjes moet vragen, ik ben in een soort politieke verwarring)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
ItisILeClerc
11 jaar geleden
zonder regering?

Antwoorden (1)

Ja dit staat al vast,dit is in het begrotingstekort vastgelegd.

http://www.antwoordvoorbedrijven.nl/wetswijziging/verhoging-algemene-btw-tarief?gclid=CIHRvdLXurECFa4mtAod5jkAqQ)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nu ben ik nog meer in verwarring... hoe kan een bezuiniging nu inhouden dat er meer betaald moet gaan worden?
bezuinigen betekend toch: minder uitgeven?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja in principe wel,maar bezuinigen houdt ook in dat de regering moet bezuinigen vanwege het begrotingstekort,dit moet minder worden en daarom heeft de regering de btw verhoging ingesteld zodat er meer geld in het laatje komt om het begrotingstekort te verminderen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En dat wij de burgers dus voor deze bezuinigingen gaan betalen.Want dat moet van het machtige Europese rijk. Dit onzalig plan is er doorgedrukt door de zgn Kunduz coalitie in een demissionair kabinet.
Het betekent dat we weer minder te besteden hebben dus ik vraag me af hoe ze hiermee de staatskas gaan spekken wanneer er nog bedrijven failliet gaan of minder gaan verdienen omdat mensen door deze verhoging minder te besteden hebben. Het is zaak om in deze barre tijden het nieuws goed in de gaten te houden. Te luisteren maar vooral partij programma's, ja, een hele klus, te lezen. Iets wat veel nooit doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik weet het Jossy,het is te gek voor woorden en dan ook nog eens de vele werklozen die erbij komen doordat steeds meer bedrijven het niet meer redden,het gaat de goede kant op hier door al die bezuinigingen.
ItisILeClerc
11 jaar geleden
bezuinigen betekent idd voor sommige partijen: hogere belastingen - dus weet waarop je straks stemt