Heb ik recht op zorg verlof?

Vorige week is mijn dochtertje van acht maanden geopereerd, het was een geplande ingreep en ze moest twee dagen in het ziekenhuis blijven.
Ik heb in deze week vrije dagen opgenomen bij mijn werkgever, kan ik deze terug krijgen via het zorg verlof?
Zo ja, wat moet ik zelf ondernemen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

In jouw situatie heb je geen recht op kortdurend zorgverlof. Dit zorgverlof is jaarlijks maximaal 2 keer het aantal uren dat je werkt per week, de werkgever betaalt je 70% van je loon door. Je moet hiervoor wel aantonen dat er niemand anders was die zorg aan je dochter kon verlenen. Als er een partner of grootouders beschikbaar waren, heb je geen recht op dit verlof. Nu je aangeeft dat het om een geplande ingreep gaat, vermoed ik dat je voldoende tijd hebt gehad om de opvang/zorg voor je dochter te kunnen regelen. Dit verlof is specifiek bedoelt voor situaties waarin geen andere oplossing bestaat dan zelf de zorg verlenen.