Bij anti-kraak wonen deel je het pand met meer bewoners krijg je dan ook een lagere bijstanduitkering dan iemand die zelfstandige woonruimte huurt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

Als je anti-kraak woont hoef je niet per definitie met andere mensen in een pand te gaan wonen. Je kunt ook in je eentje geplaatst worden.

Ik durf niet precies antwoord te geven op jouw vraag maar mij is verteld (ik woon ook anti-kraak) als antwoord op een andere vraag dat anti-kraak wonen met meerdere personen in een pand gelijk staat aan 'op kamers' wonen. Je deelt namelijk een voordeur. Ik woon samen met mijn vriend anti-kraak, wij worden in dezen wel als samenwonend gezien, ondanks dat wij een apart antikraak contract hebben. (Dit heeft er dan weer mee te maken dat wij een leefruimte en bed delen).

Je zou even het UWV kunnen bellen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Mogelijk heb je iets aan mijn informatie, succes in elk geval.