Zijn er anno 2011 nog landen waar pedoseksuele handelingen niet strafrechtelijk worden vervolgd? Zie uitleg

Ik had hier een onlangs een discussie over met iemand. Hij stelde dat pedoseksualiteit tot begin jaren 70 ook in Nederland niet echt strafbaar was en dat je dergelijke lectuur toendertijd vrij kon kopen en dat pedoseksualiteit ook enigzins werd 'geaccepteerd'. Volgens hem is het vooral de tijdsgeest die het strafbaar heeft gemaakt.
Ik kan me niet voorstellen dat het ergens nog wel wordt geaccepteerd??

Voor alle duidelijkheid; ik ben absoluut tegen dit soort misdrijven maar vraag me af hoe het zit met de tijdsgeest in verschillende landen en het voortschrijdend inzicht. Homofilie werd ook gezien als een psychische ziekte volgens DSM4 en is nu geaccepteerd. Pedofilie werd gezien als 'normaal' en wordt nu gezien als iets strafbaars in de (westerse?) wereld.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
3.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vaticaanstad waarschijnlijk :(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja en moet haast wel plekken zijn. wellicht chinese provincies of centraal afrika , maar of hele landen dat gedogen, dat vraag ik me af. Het is ook vaak een interne aangelegenheid, Families zullen het recht dan in eigen hand hebben.
Natuurlijk is er wel een 2 deling.
Je hebt misbruik in de leeftijds categorie 0 - 10 en 11 - 18
Het zou zo kunnen zijn dat de eerste categorie wel strafbaar is en de 2de categorie niet.

Antwoorden (2)

Ik was in de tachtiger jaren bestuurslid van de NVSH en die had toen nog een heel gewone praatgroep pedofilie. Maar toen was nog helder dat pedoFILIE iets te maken had met liefde. De engerd was een pedeRAST, en ja, die hoorde ook toen in het gevang.
Maar tegenwoordig moet je gillend het huis uitrennen als dochterlief zegt dat ze naar de WC gaat, anders ben je verdacht en wordt je PC in beslag genomen door een cohort ME. Volkomen doorgedraaid. Terwijl, overigens, massa's reclames bol staan van schattige kindertjes die met het aangeprezen product NIETS te maken hebben. Een beetje pedo zit in ieder mens en daar wordt door slimmerds op ingespeeld. Zolang het maar 'stiekem' gebeurt vindt iedereen het eigenlijk wel best. Ik heb al eens een joch van 10 bijna zien klaarkomen bij wat niet anders genoemd kan worden dan een vrijpartij met een BMW. Nou ja zeg.

Meer tijdsgeest dan wat anders. En zoeken naar de zondebok doet het ook altijd goed.

En volgens mij is het in Arabische streken nog heel normaal dat een oom of familievriend een jongen leert wat sex is. Praktijkles, wel te verstaan. Eigenlijk nog zo'n slecht plan niet. Wij leren onze kinderen alles, behalve sex. Zoek het maar uit, zolang ik er maar niks van hoef te merken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
We hebben sinds 2 september 1990 het internationale verdrag voor de rechten van het kind.

Dit verdrag is door alle landen getekend behalve door Somalië en ..... de VS (!)

In artikel 34 van dit verdrag staat dat seksuele exploitatie en seksueel misbruik van kinderen niet is toegestaan.