als een jaarcontract afloopt en deze wordt niet verlengt. dan dient dat toch één maand van te voren meegedeelt te worden?

het gaat erom als je ergens werkt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Dat zou wel netjes zijn, maar dat hoeft toch niet?

Het is toch een jaarcontract, met een einddatum?

Die einddatum is bekend.

Maar als je niets gehoord hebt, zou ik het voor de zekerheid even gaan vragen.

Toegevoegd na 49 minuten:
Dit was altijd geldig en volgens mij niet veranderd:

Als jij de dag na het verstrijken van je jaarcontract gewoon op je werk verschijnt om je werkzaamheden te verrichten, en je werkgever jou dat niet belet, is er sprake van een stilzwijgende verlenging met dezelfde duur als de voorgaande overeenkomst. In jouw geval dus een jaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad gewoon even vragen.
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toevoeging is inderdaad waar! Goed om gebruik van te maken als je nog verder wil werken en dus nogmaals een jaarcontract wil.

Andere antwoorden (1)

nee, dat hoeft niet. een tijdelijk contract eindigt namelijk automatisch op de besproken einddatum. als er niets wordt besproken eindigt het dienstverband.
als de overeenkomst wordt verlengt moet dit vooraf worden besproken.
er geldt ook geen opzegtermijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vaak zat worden de contracten ''stilzwijgend'' verlengd.
Cryofiel
12 jaar geleden
Dat kan niet. De einddatum staat in het contract.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waar wordt er gevraagd om een wet dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is zo dat stilzwijgend mag: Als de verlenging stilzwijgend plaatsvindt, dan gelden voor het verlengde contract weer dezelfde voorwaarden en dezelfde tijd, maar voor maximaal één jaar.
Cryofiel
12 jaar geleden
Moet dan al niet in het oorspronkelijke contract worden vermeld dat het contract bij ontbreken van opzegging stilzwijgend wordt verlengd? Ik heb ook wel eens tijdelijke contracten gehad; daar stond expliciet in dat het contract op de einddatum van rechtswege zou eindigen.