wat doet poltitie met in beslag nemen spullen?

Bijvoorbeeld gestolen spullen. Die van wapens en nep wapens en drugs worden vernietigd , dat weet ik, maar hoe zit met gestolen spullen?

Toegevoegd na 43 seconden:
Correct bij de vraag natuurlijk: Politie!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

In beslag genomen spullen worden totdat de rechter de betrokkene schuldig heeft gevonden bewaard vaak gebeurt dat bij Domeinen Roerende Zaken een overheidsorganisatie die vervolgens wapens en drugs vernietigd en bijvoorbeeld dure auto's van criminelen of andere in beslag genomen zaken verkoopt bij opbod.
Gestolen spullen worden bewaard totdat de rechtmatige eigenaar is gevonden of als de wettelijke bewaartermijn verstreken is. Dan worden ze ook verkocht of als ze geen verkoopwaarde hebben, vernietigd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

in beslag genomen spullen gaan, als de rechtmatige eigenaar te achterhalen is, weer terug naar deze eigenaar.

Toegevoegd na 44 seconden:
in geval van van diefstal afkomstige spullen dus.
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Stel je voor dat deze kapot is gegaan tijdens diefstal, en eigenaar zegt dat deze kapot is gegaan, terwijl nog goed was...Wat dan? Krijgt hij nog terug, of krijgt eigenaar schadevergoeding?
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden
de eigenaar kan dan de schade proberen te verhalen op de daders. dat kan op twee manieren. 1 hij kan zich voegen in het proces en de strafrechter vragen of hij bij een veroordeling meteen de geleden schade wil meenemen in zijn uitspraak. de daders kunnen dan veroordeeld worden tot het betalen van schadevergoeding. 2 slachtoffer kan een civiele zaak opstarten en op die manier de schade proberen te verhalen op de daders. echter van een kale kip...
Als de rechtmatige eigenaar niet gevonden is zal men na het einde van het proces die zaken nog 6 maand of één jaar in bewaring houden en nadien openbaar verkopen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden
of vernietigen. hangt van de restwaarde af.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt, maar meestal zal alles aangeboden worden om voorals nog de eigenaars de kans te geven hun gestolen zaken op te sporen, soms komen daar ook weer nieuwe aanwijzingen uit.