Hoelang zit je in hechtenis met deze situatie?

Wegens geen ID-kaart opzak, en overtredingen van geen licht aanhebben op de fiets boetes openstaan van inmiddels 500 euro. Inval gedaan door de politie terwijl de betreffende persoon gedurende een maand niet thuis was.

Nu deze persoon weet dat zij gezocht word, gaat ze zich melden. Hoelang zal ze worden vastgehouden, indien ze het geldbedrag neit kan betalen?

Bedankt voor de antwoorden alvast.

Toegevoegd na 22 minuten:
Daarbij was mijn vraag ook nog, stel je hebt in hechtenis gezeten voor 8 dagen, en je hebt daarna nog steeds niet het geld om de boete te betalen? Is er een bepaalde termijn bijvoorbeeld een week waarin je de tijd krijgt om het terug te betalen? Of moet je het na 1 dag al doen?

Toegevoegd na 22 minuten:
Daarbij was mijn vraag ook nog, stel je hebt in hechtenis gezeten voor 8 dagen, en je hebt daarna nog steeds niet het geld om de boete te betalen? Is er een bepaalde termijn bijvoorbeeld een week waarin je de tijd krijgt om het terug te betalen? Of moet je het na 1 dag al doen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Wat ik toen heb mee gekregen 50 euro per dag. Dus 10 dagen. Maar denk niet dat je er dan vanaf bent. Want betalen moet je zowieso!

er wordt onderscheid gemaakt tussen zogenaamde Mulder boetes en het strafrecht. Onder Mulder vallen de lichte verkeersovertredingen, zoals het fietsen zonder verlichting. Bij Mulderboetes kun je niet zitten ter vervanging van een geldstraf. wel kan je gegijzeld worden, als dwangmiddel, om de boete te betalen. per Mulder boete kan je 7 dagen gegijzeld worden. boetebedrag blijft dan dus wel open staan en je zal altijd moeten betalen. Bij strafrecht kun je wel als vervangende straf gaan zitten. De rechter bepaald hoeveel dagen de vervangende straf is. zit meestal tussen de 50 en 80 euro per dag. Geen id kaart kunnen tonen valt dus wel onder strafrecht en aan deze geldboete zit een vervangende straf gekoppeld die je wel kan uitzitten.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100