Nee, wildkamperen is in nederland illegaal.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je bedoelt dus ja?
Antoni
11 jaar geleden
Je bedoelt "Ja, wildkamperen is in nederland illegaal en dus strafbaar.", neem ik aan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
oei te snel gelezen. Ja het ik bedoel het is strafbaar. Maar schiet me net te binnen.
Toen ik nog eens ging nachtvissen (karper), sliepen we ook.
Meestal als het gezellig vissen was dan ging er een BBQ-mee en wat biertjes. dan was je als het ware ook wild aan het kamperen.
Wel regelmatig politie/boswachter controle gehad maar nooit een boete of verwijdering. Zouden daar andere regels voor gelden?
Er zijn door Staatsbosbeheer op diverse plekken in Nederland natuurkampeerplaatsen aangewezen en heel sober geoutilleerd: een waterpomp en een houten toilet. Alleen daar mag je wild kamperen. Op andere plaatsen is het inderdaad strafbaar.
Amadea
11 jaar geleden
het is verboden.
als je in een tentje zou willen slapen, moet je een camping of boer opzoeken waar je mag staan, maar daar moet je uiteraard wel voor betalen.

Toegevoegd na 4 minuten:
onderstaande informatie uit onderstaande bron:

Vrij kamperen in Nederland

Paalkamperen in Nederland
>>>Er zijn in Nederland een aantal plaatsen waar je vrij kunt kamperen. Natuurlijk kun je bij iemand in de achtertuin of op het erf je tent opslaan. Leuker is het echter om te kamperen in een natuurgebied. Staatsbosbeheer heeft daarvoor twee mogelijkheden. Er zijn natuurkampeerplaatsen en je kunt gaan paalkamperen.

Natuurkampeerplaatsen
>>>Er zijn op dit moment 140 erkende natuurcampings. Natuurcampings zijn kleinschalig en liggen in een mooie omgeving. Natuurcampings liggen vaak in de buurt van fiets- en wandelroutes en soms ook bij kano- en ruiterroutes. Er wordt voor hikers tot 19.00 uur enkele kampeerplaatsen vrijgehouden. Een overnachting op een camping van staatsbosbeheer kost maar een paar euro. Er zijn drie campings die het hele jaar geopend zijn. Je kunt hier dus ook in de winter kamperen. In de winter is er een vuurhut waar je je kunt opwarmen bij een vuur.

De natuurcampings van Staatsbosbeheer

Gratis kamperen in Nederland
>>>Als je gratis en midden in de bossen wilt kamperen kun je gebruik maken van de paalkampeerplaatsen van Staatsbosbeheer. Normaliter is het verboden om in een natuurgebied te kamperen. Staatbosbeheer heeft een aantal plaatsen aangewezen waar je wel gratis mag kamperen. Deze plaatsen zijn aangegeven met een paal. Er is een waterpomp waarmee je grondwater kunt oppompen. Dit water moet je natuurlijk wel eerst koken als je het wilt drinken. Er mogen bij een paal maximaal drie tenten staan en je mag er slechts drie dagen kamperen. Een kampvuur is verboden in het bos en je neemt je afval natuurlijk mee. Je mag het hele jaar op deze kampeerplaatsen gratis kamperen maar in de winter wordt het water afgesloten.

Toegevoegd na 6 minuten:
nog meer informatie uit onderstaande bron:

Wildkamperen is illegaal
>>>In Nederland is wildkamperen verboden. Weet dus waar je aan begint als je toch op een mooi plekje neerstrijkt. De boetes voor wildkamperen kunnen flink oplopen. Om niet het gevaar te lopen bekeurd te worden kun je het beste de eigenaar van het terrein om toestemming vragen.

http://www.reizen.info/reis/accommodatie/open_lucht/wildkamperen_in_nederland/

Toegevoegd na 9 minuten:
als je betrapt wordt op wildkamperen, de boete is 90,= euro!