Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Fotobehang van Otto vertoont printfouten. Is 20% redelijke compensatie?

Ik heb fotobehang (8 panelen) van de Otto besteld.
Bij het op de muur plakken bleek dat 5 van de 8 panelen grote printfouten en afwijkingen vertonen.
Klacht ingediend. Geen reactie.
Na paar weken ben ik uiteindelijk maar door gaan plakken / behangen & heb van de printfouten foto's en video's gemaakt.
Het patroon wijkt 1 tot 5 cm op verschillende plaatsen van elkaar af. Het patroon sluit dus niet aan.
Sommige panelen moest ik schuin elkaar laten overlappen (de naad) om het patroon iets meer op elkaar te laten passen.
Nu is uiteindelijk mijn klacht in behandeling genomen en is mij de keus gegeven dat ik of alles nog een keer opstuur (de klachtenbrief en de foto's en video's) of dat ik akkoord ga met een korting van +/-20% ineens.
(mens aan de telefoon was een behoorlijk agressieve onklantvriendelijke b*tch, waardoor er bij mij al direct een trigger was dat ik niet op dit voorstel in zou gaan, maar dat is wellicht een persoonlijke issue van mijzelf)
Het behang was €80.- dus zou ik €60.- betalen en is de klacht afgehandeld.
Is dit redelijk?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
640

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Nee, alleen 100% is redelijk, schakel anders dee DAS in, dan krijg je je geld terug. Vergeet ook de lijm en andere zaken niet te claimen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als er garantie op zit dan kan je volgens mij gewoon een nieuwe thuisgeleverd krijgen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee 20% is helemaal niet redelijk. Ik heb al eens een vloer gehad met kleurverschil (marmoleum) en ik heb hoog ingezet; de volledige kosten van de vloer min de legkosten en ik kreeg alles terug. Bij een Ikea aanrechtblad was een hoekje gescheurd, mijn keukenman (niet van ikea) heeft het weg kunnen werken maar ik kreeg veel meer vergoed dan jij nu (hoeveel weet ik niet meer).

Volhouden dus, bewijzen opsturen en klachtenbrief en het hele bedrag terug eisen. Dat je het nu wel hebt opgehangen is niet zo slim omdat ze nu zullen zeggen dat je het blijkbaar wel mee vindt vallen of dat je toch al van plan was om bijv een kast tegen die plek te zetten maar gewoon proberen en die 20% is veel te weinig!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding