Mag je tijdens een televisieuitzending een sigaar/sigaret roken?

Ik zag zojuist Jack van Gelder tijdens de chatsessie met Ten Cate een sigaar roken tijdens de uitzending. Ik weet dat Johan Derksen tijdens uitzendingen niet mag roken. Was dit provocerend of vind Jack van Gelder het gewoon lekker? Ik dacht altijd dat het verboden was. Ik heb er eerlijk gezegd geen enkel probleem mee, maar mag het wel?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Nee dat mag niet. De wet geeft aan dat een medewerker recht heeft op een rookvrije werkplek. Die mensen zijn aan het werk. Maar ook alle cameramensen etc etc Maar!!! Zit hij in Nederland of in Zuid Afrika??? Want in ZA heeft men volgens mij geen rookverbod

Als Jack zich in een openbare ruimte heeft bevonden tijdens de uitzending, heeft hij clandestien gehandeld. Wanneer het een particuliere ruimte , of buiten betreft, staat het hem vrij wel of niet te roken. Tenzij er andere afspraken zijn met werkgevers, collega's enzovoort m.b.t. roken bij opnames.

nee, eigenlijk niet

Zonet ff "beeld erbij gezien" via : http://nos.nl/wk2010/artikel/163537-sportzomer-met-ten-cate-en-amhali.html Locatie is me niet geheel duidelijk, maar zie inderdaad in begin dat op de tafel een soort schoteltje staat voor het shaggie of peuk ;) Zelf denk ik dat VOORAF dit onderling is 'gedoogd' of dat deze ruimte geen anderen zal hinderen door de rooklucht ;) Voor wie echte zekerheid wil kan ook een brief sturen naar NOS Afdeling Digitale Nieuwe Media Postbus 26600, 1202 JT Hilversum. of: Mail (klik op de link over televisie en je kan mailen :)) De NOS maakt programma's op radio, televisie, teletekst en internet. Reacties, vragen of opmerkingen met betrekking tot de NOS-uitzendingen kunt u ons mailen. * over televisie * over radio * over teletekst * over internet

misschien klopt mijn antwoord niet maar ik vindt het niet aanstotelijk als ik iemand(in de uitzending )zie roken ik bepaal zélf als ik rook of niet alhoewel zij die astmatisch zijn roken passief mee en dat kan funest zijn.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100