Ik heb een rekening gekregen van de kinderopvang waar mijn kind nooit geweest is, wat moet ik doen?

Mijn kind zou worden overgeplaatst naar deze kinderopvang maar hij is er nooit naartoe gegaan omdat het niet opzegbaar was bij de oude kinderopvang. De kinderopvang waar hij nooit geweest is vraagt nu 1800 euro omdat hij zogenaamd een plaats bezet heeft gehouden... kan ik iets doen om dit niet te betalen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (2)

Als die twee opvangplekken onder dezelfde stichting vallen, dan kun je contact opnemen met het hoofdkantoor en de situatie uitleggen. Mogelijk kan er dan nog wel wat geregeld worden.

Als die nieuwe opvangplek los staat van die andere, en je hebt een contract getekend voor de opvang, dan ben ik bang dat je gewoon moet betalen. Je hebt dan inderdaad een plek bezet gehouden, die niet door een ander kind ingevuld kon worden.
bamibal
11 jaar geleden
U kan even alles nakijken voorwaarden etc. Indien u kennis heeft van rechten even kijken wat u rechten zijn. Zo niet? dan kunt u even een praatje maken met het juridisch loket http://www.juridischloket.nl/Pages/default.aspx Eventueel als het een incasso is kunt u het bij uw bank terug laten boeken als het zeker is dat u het recht hierbij hebt.