Mag dsw een vergoeding voor een goedgekeurde machtiging gebruiken om een openstaand bedrag bij hun zelf te verrekenen?

Er is door mijn tandarts een machtiging aangevraagd voor 2 noodproteses (kunstgebitten).
In de eerste instantie kreeg ik een brief dat het niet vergoed werd maar afgewezen.
Ik heb hierover gebeld en het is opnieuw beoordeeld.
Nu is het goedgekeurd en krijg ik een brief waarin staat dat het bedrag op mijn rekening gestort word.
Echter is dit een oud rekeningnummer van mij en heb DSW dus gebeld om dat te melden en om mijn juiste rekeningnummer door te geven.
Nu werd mij dus wat anders verteld als in de brief namelijk dat er nog een bedrag openstaat bij hun van mij maar dat ligt al een hele poos bij de deurwaarder en daar heb ik al een paar jaar een betalingsregeling mee.
Het bedrag (de schuld) die dus openstaat ligt dus niet bij hun maar bij de deurwaarder.
Nu wil DSW het te vergoeden bedrag (wat ik aan de tandarts moet betalen) gaan verrekenen met de schuld die bij de deurwaarder ligt waar ik al jaren netjes elke maand aan betaal.
Mag dit zomaar ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

Het lijkt mij niet meer dan logisch. En ik zie er ook geen probleem in. Jij hebt immers sneller je schuld afgelost. Dat je nu de protheses dus zelf moet betalen is dan ook niet hun probleem, maar het jouwe. Zij hebben immers geld van jou tegoed.
En ja dat mag.
Je kunt ook de deurwaarder bellen en met hem een nieuwe betalingsregeling treffen, waarin de schuld opnieuw wordt bekeken, zodat je wellicht de protheses ook in de betalingsregeling kunt meenemen.