Krijg je van je werkgever een verlofdag terug bij overlijden van eerste graad familie?

Als tijdens je vakantie een familielid (eerste graad/lijn) komt te overlijden krijg je dan van je werkgever een betaalde verlofdag terug? Ik val onder het CAO VVT.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
1.4K

Het beste antwoord

www.salaris-informatie.nl/.../cao...vvt/283-cao-verpleeg--verzorgings...
Ja, je hebt recht op 1 doorbetaalde vrije dag, bij overlijden familie eerste en tweede graads, ook van je partner overigens.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ronron1212
11 jaar geleden
Alleen niet in het geval van de vraagsteller hij had al vakantie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat staat nergens in het CAO, je kunt je ook ziekmelden tijdens je vakantie, dan krijg je je vakantiedagen ook terug, dus waarom zou dat bij overlijden niet het geval zijn?
Utrecht
11 jaar geleden
Precies; als je ziek bent krijg je de vakantiedagen ook terug. Je mag vakantie dan ook "omruilen" tegen bijzonder verlof.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het WAS een vakantiedag, die omgezet wordt naar speciaal verlof en nu dus gewoon doorbetaald wordt, of misschien makkelijker: je krijgt je vakantiedag terug en kan hem op een later moment alsnog opnemen.