zijn plastic bb guns verboden in nl op eigen terrein?

zijn plastic bb guns verboden in nederland op eigen terein?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
2.6K

Antwoorden (4)

Ja, het is verboden ze in bezit te hebben, tenzij daar een vergunning voor is afgegeven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor dit soort wapens zijn geen vergunning te krijgen anders dan voor trainingsdoeleinde van de overheid (politie en defensie).
ja,zeker verboden,je mag er geen in huis hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deze wapens zijn voor afdreiging geschikt en lijken teveel op echte wapens. Daarmee vallen ze onder categorie 1 sub 7 van de Wet Wapens en Munitie (WWM).

Categorie 1 wapens zijn wapens waarvan geen redelijk bekend doel is en dus ten alle tijden verboden zijn in Nederland. Er worden ook geen verloven uitgegeven zoals bij echte vuurwapens (categorie 3). Bezit van een categorie 1 wapen is een misdrijf en dus ten alle tijden verboden.

Het lopen met een dergelijk wapen op straat kan ook eindigen in een arrestatie door de politie, al dan niet met getrokken vuurwapen, omdat ook de politie het verschil op een afstand niet ziet en men dan geen risico neemt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee plastic bb guns zijn niet verboden omdat er veel minder druk zit dan een metalen bb gun . Maar je moet altijd op eigen terrein schieten.
Groetjes Bas Huiyens