Hoe wordt invoer belasting berekend op pakjes vanuit het buitenland?

Gaat het ook per grootte van het pakje? Horloge?? Hoeveel zou ik moeten bij betalen op een bedrag van $200??

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Toevallig stond daar deze maand iets over in de consumentengids, als ik de tijd kan vinden zal ik het opzoeken voor je.
Bij mijn weten betaal je niet per se voor het formaat.
Ivana
11 jaar geleden
Je hoeft ook niet voor ieder pakje te betalen. Ze pikken er een aantal uit. Als je mazzel hebt komt het zo door.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
volgens mij gaat het vooral om de grootte niet om de prijs

Antwoorden (2)

Als het horloge uit Amerika komt, betaal je 4,5% invoerrechten + BTW over de waarde van het horloge. Dit is per land verschillend. De grootte van het pakket heeft niets te doen met invoerrechten, maar alleen met verzend en event. opslagkosten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens het soort product en dan volgens de prijs/ waarde.
Die zijn in Europa gelijkgesteld en aan de hand van een bepaalde code, noemt dit de TARIC.
Tarief invoer code