Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan mijn schotse man een sofinummer krijgen zonder een adres in Nederland?

Deze zomer kom ik met mijn familie vanuit schotland in Nederland wonen. Ik ben zelf nederlandse en mijn man is van britse nationaliteit. Omdat we geen banen hebben, maar gelukkig wel een gezond vermogen, gaan we de eerste zes maanden in een vakantie huisje wonen. Niemand wil ons namelijk en misschien begrijpelijk een huis verhuren omdat we dus geen banen hebben. Het idee is dat tenminste een van ons een baan vind, zodat we een kleine hypotheek kunnen afsluiten en samen met ons overig vermogen een huis kunnen kopen. Maar mijn vraag is over het sofinummer van mijn man. Het vakantiepark adres mag niet worden opgegeven bij inschrijving bij de gemeente. Kan mijn man wel een sofinummer krijgen zonder adres? Mag hij zonder sofinummer wel een baan zoeken of zich inschrijven bij uitzendburos? En hoe zit het met mijn adresloze kindjes ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
703

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Op de hoofdvraag: ja, hij kan een sofinummer krijgen. Hij moet via de Belastingtelefoon een afspraak maken. Dan kan hij op het Belastingkantoor het sofinummer ophalen.

Voor de rest: ik denk dat er vast wel een verhuurder zal zijn die, tegen een paar maanden borg, een huis wil verhuren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
helemaal goed
www.belastingdienst.nl

Andere antwoorden (1)

Het is vooral belangrijk dat je met je plannen je eerst gaat oriënteren bij de Nederlandse Ambassade.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding