Hoe kan ik de verhuurder verplichten de buitenkant te onderhouden?

Wij huren een horecapand op een vakantiepark. Enige tijd geleden is mondeling besproken dat ons houtwerk en schiderwerk (buiten) aangepakt zou worden met een budget van €3000,- (omdat alles vervangen moet worden / erbarmelijke staat is.) Vandaag kwam het schildersbedrijf voor rijden en belde hij op dat het geld op was en er slechts €500,- budget is.

Wat kunnen we hiermee?

Alvast dank

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Lees dit eens:
http://www.tehuur.nu/index.php?b=0&n=1
Mondelinge afspraken zijn moeilijk tot niet te bewijzen, als het pand al slecht onderhouden was toen jij de huur aanging, denk ik dat je niets kunt afdwingen.
Castle
8 jaar geleden
Kijk hier eens en met name naar de opschorting van de huur:
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/huurwoning/vraag-en-antwoord/wat-kan-ik-doen-als-de-verhuurder-niet-zorgt-voor-onderhoud-van-mijn-huurwoning.html
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Castle, het gaat hier om een bedrijfspand

Antwoorden (1)

Aangetekend brief sturen en het melden, en bij de huurcommissie vragen om huurmindering tot dat probleem is op gelost