Hoe wordt bepaald wat als bewijs geldt in juridische kwesties?

Recentelijk ben ik in elkaar geslagen door 3 jongens. Ik heb hier aangifte van gedaan bij de politie maar vraag me af of ze daadwerkelijk gepakt kunnen worden. Immers, ik heb geen enkel bewijs dat ik door hen in elkaar geslagen. IK heb hun gezichten (door de schok) ook niet goed onthouden. Hoe zou dit eventueel juridisch worden aangepakt?

Weet jij het antwoord?

/2500

Bijvoorbeeld door: * beeldmateriaal * een bekentenis * meerdere onafhankelijke getuigenverklaringen Maar als er geen aanknopingspunten zijn, dan is het opsporingsonderzoek al lastig, laat staan het rondkrijgen van het bewijs mogelijk is.

Nee, doen ze niets mee. Ze zullen het wel noteren voor het geval ze nogmaals zo'n melding krijgen. Dat komt omdat u geen getuigen heeft. Ik heb hetzelfde gehad in het verleden toen ik aangevallen werd door een vader en 2 zonen met ieder een schop in de handen. Doordat ik mij moest verweren had 1 van de zonen letsel opgelopen, ik werd veroordeelt en zij gingen vrij uit.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100