Hoe wordt bepaald wat als bewijs geldt in juridische kwesties?

Recentelijk ben ik in elkaar geslagen door 3 jongens. Ik heb hier aangifte van gedaan bij de politie maar vraag me af of ze daadwerkelijk gepakt kunnen worden. Immers, ik heb geen enkel bewijs dat ik door hen in elkaar geslagen. IK heb hun gezichten (door de schok) ook niet goed onthouden. Hoe zou dit eventueel juridisch worden aangepakt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (2)

Bijvoorbeeld door:
* beeldmateriaal
* een bekentenis
* meerdere onafhankelijke getuigenverklaringen

Maar als er geen aanknopingspunten zijn, dan is het opsporingsonderzoek al lastig, laat staan het rondkrijgen van het bewijs mogelijk is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, doen ze niets mee.
Ze zullen het wel noteren voor het geval ze nogmaals zo'n melding krijgen.
Dat komt omdat u geen getuigen heeft.
Ik heb hetzelfde gehad in het verleden toen ik aangevallen werd door een vader en 2 zonen met ieder een schop in de handen.
Doordat ik mij moest verweren had 1 van de zonen letsel opgelopen, ik werd veroordeelt en zij gingen vrij uit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is belachelijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad, dat vond ik dus ook.
Ik was notabene blij dat ik het er levend vanaf had gebracht.
Één van die zonen wilde me vol op mijn hoofd slaan die ik nog net kon blokkeren met de steel van een schop die ik van de vader wist te grijpen.
Daarna heb ik die knaap een tik op de pols gegeven omdat hij bleef doorgaan, toen ze ophielden ben ik onmiddelijk opgehouden.
De andere dag stond de politie bij mij op de stoep wegens poging tot moord omdat de schop als wapen aangemerkt was.
Kreeg een maand cel, en een strafblad.
Was daarvoor nog nooit met justitie in aanraking geweest.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom werd je aangevallen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
groome; Omdat ik ze verzocht van mijn land te gaan.
HeerVoldemort
11 jaar geleden
En het feit dat zij die schoppen hadden mee gebracht werd voor het gemak maar even over het hoofd gezien? Of waren ze van jou, en hebben zij ze opgepakt? Wel belachelijk ja. Ben je niet in beroep gegaan?