Wat kan ik doen? of Wat moet ik doen?

Binnen kort loopt mijn bepaalde verblijfsvergunning af en ik weet van te voren zeker dat IND gaat mijn verblijfsvergunning niet verlengen door sommige problemen, Ik heb hier een dochter 4,5 jaar en woont ze bij haar moeder, wij zijn gescheiden, haar moeder een echt nederlandse vrouw en zij wil ook dat mijn verblijfsvergunning wordt niet verlengt. omdat ze de hele gezag kan krijgen.
ik heb een omgangsregeling maar niet vast.
ik heb geen werk wegens mijn psychische ziekte,
ik heb 1 maand geleden mijn eigen huur huis gekregen door een urgentie omdat ik psychisch niet in orde was.
Ik heb maagzweer en ik slik elke dag omeprazol, volgens mijn huisarts is de maagzweer op mijn leef tijd erg geworden.
Wat moet ik doen? moet ik alvast terug gaan naar mijn land of heb ik kans om hier te blijven.
PS: Weet een iemand goeie advocaat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zal maar alvast terug gaan naar je eigen land. De eer aan je zelf houden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
makkelijk zeggen, hollandse vrouwen maken kind en later proberen ze papa uit land te zeggen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou ja, dat laatste klopt natuurlijk niet. Een kind maak je niet. Een kind krijg je en daar heb je twee mensen voor nodig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik bedoelde nederlandse vrouwen nemen mannen van andere land hier dan maken ze kind samen later sturen ze weg
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De IND zal die redenering eerder omdraaien: een kind is geen reden om een verblijfsvergunning te verlenen. Dat is heel vervelend als er geen opzet in het spel was maar hier speelt wel eigen verantwoordelijkheid mee. Je wist welke risico's je liep met een tijdelijke vergunning. Als ik jou was dan zou ik heel goed kijken naar andere argumenten om een vergunning voor onbepaalde tijd te krijgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@forsupen, Wat een rare opmerking,je was er toch zelf bij toen je samen een kind verwekte?
HeerVoldemort
11 jaar geleden
@Forsupen
Leuk vor je ex dat ze jou weg wil hebben, maar daar heeft zij natuurlijk geen fluit over te zeggen. Dat maakt uiteindelijk de overheid uit. Tenzij jij je ex natuurlijk in elkaar hebt gebeukt of zoiets, dan zou daar nog wel eens wat mee gedaan kunnen worden. Voor de rest slaat je opmerking over "nederlandse vrouwen" natuurlijk helemaal nergens op. Want kennelijk zie jij ALLE vrouwen zo, dit past bepaald niet in onze cultuur, zo'n opmerking zegt meer over jou, dan over je ex.

Antwoorden (2)

Het is erg moeilijk om jou hier deskundig advies te geven.
Er is een website waar je jouw vraag kunt stellen, waarschijnlijk zitten daar mensen die bekend zijn met een situatie waar je nu in verkeert.
http://www.buitenlandsepartner.nl/content.php

Op deze website kun je een goede advocaat vinden welke veel ervaring hebben met IND procedures
http://www.kleerekooper.nl/ Hij heeft veel mensen geholpen op de buitenlandsepartner site.

Sterkte met je situatie!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Beste vriend, ik weet niet hoe oud je bent en waar je vandaan komt. Als jij een mogelijkheid ziet om terug te keren, en daar, hoe moeilijk het klinkt, een nieuwe leven beginnen, ik zou het doen. Waarom?! Op een lange termijn jij zal daar veel meer kunnen bereiken, en een gelukkige leven leiden. Aangezien je situatie hier, jij kan door een goede advocaat blijven wonen. Ik kan je verzekeren dat na aantal jaren, jij zult spijt hebben dat jij niet terug gegaan bent. Daar heb je alle liefde en steun van je familie en vrienden die je leven een stuk makkelijk maken, wat jij hier nooit van zult merken.
Succes en all the best!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan zo aan de slag bij DT&V. Alleen moet je dan van feiten uitgaan en niet van aannames, zoals je hier doet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sorry maar daar wist niks van.. Mischien kan jij hem verwijzen hoe en wat DT&V voor staat!?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat we de vraagsteller niet hoeven uit te leggen wat DT&V is. Die Dienst Terugkeer en Vertrek heeft namelijk maar één doel: uitgeprocedeerde asielzoekers het land uitpraten.