Per brief wordt een huurwijziging aangekondigd. In hoeverre is een aankondiging bindend en/of rechtsgeldig?

Er gaat een nieuwe overeenkomst voor getekend worden. Kan daar een andere huurprijs in genoemd worden?

Toegevoegd na 53 minuten:
Ter verduidelijking, de huurprijs in de aankondiging is díe bindend?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (2)

In je huurcontract staat dat jaarlijks de huur kan worden aangepast. Deze aankondiging is rechtsgeldig want het is de aankondiging van je te verwachte jaarlijkse huurverhoging. Dus ga je meer per maand betalen.
ronron1212
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik veronderstel dat het ook geldt voor (onverwachte) huurverlaging? Er is vermoedelijk een fout gemaakt (in mijn voordeel), daar gaat het eigenlijk om.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als dit zo is dan zou ik snel tekenen want zij moeten zich daar dan aan houden als de verhuurder dit ook heeft getekend.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@maria, het is geen overeenkomst, maar de aankondiging ervan omdat het wijzigingen betreft.
Raar dat je een nieuw huurcontract moet tekenen. Een verborgen extra huurverhoging. Normaal gaat de huur door met maximaal 2.3% die wettelijk is toegestaan. En zonder een nieuw huurcontract. Als het meer is dan 2.3% zit er en addertje onder het gras.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@vDijken, dank voor je antwoord. Het heeft te maken met renovatie en ook met datgene wat ik schrijf in mijn reactie op antwoord van ronron1212
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De jaarlijkse huurverhoging moet ook nog eens minstens 2 maanden vooraf bekend gemaakt worden dus voor 1 mei.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Maria, dit is geen jaarlijkse verhoging. Het contract voor bepaalde tijd gaat over in een contract voor onbepaalde tijd.
De huurverhoging gaat over 2 maanden in; dat mag zo gaan.
Maar de huurverhoging heeft te maken met een renovatie die pas over 6 maanden misschien klaar is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe het zit met een bedrijfspand weet ik niet,wel staat er iets over woningen op onderstaande site. http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/huurwoning/vraag-en-antwoord/is-huurverhoging-na-renovatie-toegestaan.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@maria, dankjewel, vette plus voor je reacties. Morgen een overleg, ik zal zien wat ik hier allemaal mee kan. Wie weet komen medehuurders ook nog ergens mee op de proppen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Graag gedaan katoen,ik hoop dat je morgen meer weet.