Is het toegestaan om op een gehandicaptenparkeerplaats en passagier te laten in/uit stappen?

zie bovenstaande

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
16.4K

Het beste antwoord

Ja.

Laden/lossen of iemand in- of uit laten stappen valt niet onder parkeren.

Parkeren is: langer stilstaan dan de tijd die nodig is voor het onmiddellijk in- of uitladen van goederen of in- of uit laten stappen van personen.
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja dit mag. En je mag ook laden en lossen.
http://www.gratistheorie.nl/verkeersborden/theorie/parkeren/e6.html

Toegevoegd na 4 minuten:
Nog een link:
http://www.infopolitie.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=1141&Itemid=43

Toegevoegd na 5 minuten:
Ja dat mag. Op een invalidenparkeerplaats mag je niet parkeren. Je mag er wel onmiddellijk laden en lossen/passagiers in en uit laten stappen. Onmiddellijk moet je letterlijk nemen. Het gaat dus alleen om het stilstaan tijdens het uitstappen, daarna is het direct weer wegrijden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jij mag er als valide persoon niet parkeren en zelfs niet de plek bezet houden. Dus nee: het mag niet. maar als een agent ziet dat jij iemand uit laat stappen op zon.plek krijg je geen boete.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
walter
11 jaar geleden
Klopt niet, het mag wel. Er geldt een PARKEERverbod. Geen STOPverbod.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij 'volgens mij' haakte ik al af
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Daphne: dat is het volgende antwoord pas. ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb inderdaad geen volgens mij gebruikt. mij is dit altijd zo uitgelegd. Ik ben begeleider va verstandelijk gehandicapten
Volgens mij mag je er wel stil staan om iemand in/uit te laten stappen maar parkeren (motor uit) zelf niet
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En nu even een serieus antwoord:

Ja het mag. Er geld namelijk op zon plaats een PARKEERVERBOD ( zie wegenverkeerswet) voor andere voertuigen dan deze. Het uitlaten stappen mag dus WEL!