Mag je vanuit het buitenland producten met echt bont bestellen? Laat de douane dit gewoon door?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
3.3K

Het beste antwoord

Voor zover ik weet is bont in Nederland nog niet verboden. Op het moment dat je bontproducten uit het buitenland aanschaft, hou er wel rekening mee dat de leefomstandigheden van de dieren in het buitenland over het algemeen minder goed zullen zijn.

In Nederland is illegaal bont uit de Chinese bontindustrie te koop. In deze industrie worden de dieren op gruwelijke wijze omgebracht. Toch is dit bont in Nederland te koop.

China is tegenwoordig de grootste exporteur van bontaccessoires. Nu er in de Verenigde Staten en Australië een verbod op de handel in dit soort bont geldt, is Europa de grootste afnemer geworden.
De dieren worden na een ellendig leven vaak op een gruwelijke wijze gedood. Ze leven in te krappe stalen kooien. Uiteindelijk worden ze door stokslagen of verstikking om het leven gebracht. Andere worden tegen de grond doodgeslagen. Dieren die dan nog niet volledig dood zijn, worden zelfs levend gevild.

Wellicht dat je beter voor nep kunt gaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nederland is zelf een grote producent van bont...

Andere antwoorden (2)

Ik denk het eigenlijk niet om dat niet weten of het wel legaal is. Je kan het proberen maar dan kan het ook zo zijn dat je een fikse boete krijgt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dat mag wel, behalve honden en kattenbond,hier is een Europees verbod van toepassing.