Mijn advocaat laat mij,2 dagen voor een kortgeding, onverwacht,in de steek.Ik woon in Spanje,ik kan niet op tijd zijn,wat kan ik nu nog doen?

Ik ben gedagvaard via een advocaat, die voorheen een andere zaak tegen de eiser voor mij behandelde. Ik ben woonachtig in het buitenland. Mijn advocaat was op vakantie, dus ik moest wachten, op een telefonische afspraak, tot hij terug kwam. Toen hij terug was op kantoor meldde hij mij dat hij waarschijnlijk wel het kortgeding kon stoppen omdat ik gegronde redenen en bewijzen had tegen het gestelde in de dagvaardiging. Deze heb ik hem per post toegezonden. Vandaag ontvang ik van mijn advocaat een e-mail waarin hij schrijft, dat het eigenlijk beter is akkoord te gaan met de eis van de tegenpartij en indien ik niet akkoord ga met de eis, dan moet ik het zelf maar regelen. Ik moet toegeven dat het een behoorlijk complexe zaak is geworden, maar mijn advocaat wist hiervan en kon mij ook optijd vertellen dat hij er geen zin meer in had. Het kortgeding is op 11 september!!! Ik krijg het niet voor elkaar om woensdag in Nederland te zijn, ook medische redenen beperken mij. Het schijnt te laat te zijn om uitstel te vragen. Wat kan ik nu nog doen en wat kan ik tegen deze advocaat doen, ik vind dit echt een heel onbehoorlijke aktie. Hartelijk dank- Zoeken

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

U kunt een klacht indienen over uw advocaat, maar daarmee is het probleem op korte termijn niet opgelost.

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/rechtspraak-en-geschiloplossing/vraag-en-antwoord/hoe-kan-ik-een-klacht-indienen-over-een-advocaat.html

http://www.mijnrecht.net/rechtshulp/klachten-over-advocaat/

Probeer nogmaals in gesprek te gaan met uw advocaat om uw standpunt uit een te zetten. Vraag ook advies over andere mogelijkheden dan akkoord gaan.
Blijf vriendelijk doch vasthoudend.
Succes!