iemand anders moet mijn pakketje in ontvangst nemen. Hoe?

Ik heb laatst een telefoon bestelt voor mijn zoon maar op mijn naam maar er stond bij de leveringsvoorwaarden dat ik het in ontvangst moet nemen .wat moet ik op het blaadje schrijven zodat iemand anders het kan ondertekenen? namelijk mijn zoon.

Toegevoegd na 56 seconden:
wat moet ik op het blaadje of op een leeg blaadje* schrijven

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
7.5K

Het beste antwoord

Bij een 'gewoon' aangetekend stuk mag iedere volwassen huisgenoot het in ontvangst nemen.

Als de bezorger expliciet de instructie meekrijgt dat alleen degene op wie het pakket is tenaamgesteld het in ontvangst mag nemen, dan kan en zal het niet worden uitgereikt aan iemand anders. Dat geldt bijv. voor een bankpas; de ontvanger moet zich legitimeren met een wettelijk identiteitsbewijs, de nummer van dat bewijs wordt overgenomen bij het in ontvangst nemen van het pakket en er moet voor worden getekend.

Ik ken overigens geen enkel bedrijf (behalve banken) dat zo handelt voor een 'gewoon' product. Zelfs een dwangbevel van een deurwaarder kan aan een huisgenoot worden uitgereikt...
Computoon
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De koerier zei tegen mijn zoon dat ik moet tekenen en dat mijn zoon het niet mag doen want de contract word gelijk meegeleverd.

Andere antwoorden (3)

Bij pakketjes hangt het van het adres af. Bij de buren afleveren mag niet, maar als uw zoon wel thuis is kan hij het gewoon ondertekenen. Als ik iets bestel en ik ben toevallig niet thuis, en een ander gezinslid wel, kan deze het gewoon in ontvangst nemen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb het daar met de postbode eens over. Meestal maakt het niet uit wie er tekent voor ontvangst. Als het om een speciaal iemand gaat, dan zal die persoon zich ook moeten legitimeren. Maar dat is meestal bij bankpasjes of zoiets. Niet voor een telefoon.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het echt niet anders kan zou ik het proberen door mijn ID bewijs achter te laten bij je zoon.

Als het een telefoon met abo is gaat het niet lukken omdat je dan vaak 1 cent moet pinnen.

Je kunt pech hebben dat de postbode het niet afgeeft (dat legt echt aan wat er precies getoond moet worden, soms alleen maar een handtekening van degene die de deur open doet maar soms moet er een legitimatie getoond worden en moet je er zelf bij zijn) maar dan kun je het vaak wel de dag erna ophalen bij een bruna ofzo in de buurt.