hoe is het financieel geregeld is als je in duitsland bent gescheiden.of je nog na jaren financieel aansprakelijk voor schulden gemaakt na scheiding?

kunnen de schulden die mijn ex heeft gemaakt na de scheiding nog op mij verhaald worden?? ben al 10 jaar gescheiden.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

Nee.
De echtscheidingsregelingen zijn in Duitsland nagenoeg hetzelfde als in Nederland.

Na de scheiding heb je niets meer met elkaar.
Schulden die je ex-echtgenoot NA de scheiding maakt,
zijn voor zijn eigen rekening.

http://ec.europa.eu/civiljustice/divorce/divorce_ger_nl.htm

Ik hoop wel dat er een degelijk echtscheidingsconvenant is opgemaakt, wat door beiden is ondertekend.
Dat hoort ook in Nederland zo te zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ronron1212
11 jaar geleden
Het echtscheidingsconvenant heeft niets met de schulden na het huwelijk te maken. Het echtscheidingsconvenant is er om te beschrijven wat van de ene en wat van de ander is het vastleggen van de boedel en financiele middelen en eventuele schulden uit het huwelijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
oke bedankt, er is me weer wat meer duidelijk geworden