Mag ik beelden maken met electronische deurspion?

In verband met het feit dat iemand mij lastig val op mijn adres met vuilness voor mijn deur te gooien en ook om 1,2,3,4 uur snachts de deurbel trekt ik heb een electronish deurspion geplaats die video opnames uitsluitend bij beweging op de gang maakt.

Het geval is dat de voordeur van de buren tegenover mijn deur word ook gefilm elke keer als ze hun woning binnenkomen of vertrekken, ik vraag me af als ik moet een stcker plakken om te laten weten dat beelden worden opgenomen.

Geen beelden van de straat worden gemaakt alleen van de kleine gang van ons woningen, ik woon op een derde verdieping en de lastigvaller optreed altijd midden in de nacht dus ik vermoed dat degene die mij lastig val ook bewoner van het pand is of toegang tot het pand heeft.

De beelden worden handmatig of automatish verwijder wanner het geheugen van de deurspion vol raakt. Dus er is geen sparake van opslag van beelden, als ik niks verdacht in de beelden zie ik verwijder ze elke dag.

Het bereik van de sensor van de deurspion is 2 meter net de afstand van de deur van de buren en word uitsluitend bij beweging op de gang gefilm.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
1.7K

Antwoorden (3)

Naar mijn idee en ik kan het mis hebben mag je de buren niet filmen,ook niet tijdelijk,tenzij je hun toestemming hebt,dus je zal je spion zou moeten richten dat je alleen de ruimte bij je eigen voordeur filmt,kwestie van portrechtrecht en privacy,je kunt natuurlijk ook een mededeling ophangn dat er word gefilmt bij je deur
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Toevallig weet ik dit, je moet een sticker op je deur plakken zodat mensen weten dat je filmt, dan weet de boosdoener dit ook en dan doet hij het misschien niet meer. Je moet het ook tegen je overburen vertellen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee helaas mag dit dus niet zo maar. Je kan het natuurlijk wel doen, want wie zou het door hebben. Het risico wat je loopt is dat als je er mee naar de politie wilt het misschien niet als rechtmatig verkregen bewijs word gezien.

Wat Gast ook al zegt, je moet het aantonen met een sticker of iets dergelijks. En de camera mag niet het grondgebied van een ander, of de openbare weg filmen, dus je zal hem dan anders moeten ophangen.
11 jaar geleden
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Overigens, die medebewoner is wel een stuk verdriet zeg. Hoe kinderachtig kun je zijn, vuilnis bij een ander voor de deur keilen. Heb je al eens zo'n zak open gemaakt? Misschien zit er wel een adres in.