Boete voor toeren maken terecht of niet?

Nu heb ik vanmiddag een boete binnengekregen voor "Als bestuurder van een motorvoertuig onnodig geluid veroorzaken". Ik ben langs een mobiele flitser gereden en maakte op dat moment veel toeren met mijn auto. Ik ben niet staande gehouden en heb geen lekke uitlaat. De boete is maarliefst 340 euro! Is dit terecht of maak ik een goede kans als ik bezwaar maak? Ik bedoel maar, door rood rijden kost 220 euro, en dit is nog eens 120 euro duurder?? Voor een paar toeren maken ?? Mijn mening is dat ik dit zonder meer belachelijk vind! Maar nogmaals, heeft het zin om bezwaar in te dienen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Als jij op dat moment niet te snel hebt gereden, dan kan je in beroep gaan en de resultaten van de geluidsmeting opvragen. Als deze niet voorhanden zijn, dan denk ik dat je een goede kans maakt dat het kwijt gescholden wordt.

Je kunt altijd bezwaar maken,maar of dit zin heeft? Het zijn de nieuwe boetebedragen die m.i.v. 1 januari zijn ingegaan. Je heb inderdaad onnodig lawaai gemaakt en hier staat een boete voor van 340,- Het onnodig claxoneren is 85,- geworden.

Bezwaar maken en brondocument opvragen. Hier staan de bevindingen/opmerkingen van de agent over hetgeen hij heeft geconstateerd. Geef je een goede kans.

Ik zou zeker bezwaar maken. Feit is dat alleen de persoon bij de mobiele flitser als getuige kan dienen en die bij een eventuele rechtszitting niet zal verschijnen. Daarnaast kunt u betogen dat uw voorganger o.i.d. het lawaai maakte of dat u per ongeluk terugschakelde, kan gebeuren tenslotte! Ik zou een bezwaarschrift schrijven. Wel eerst even kijken of het een transactievoorstel is of een boete o.b.v. de wet Mulder. De procedures verschillen hiervoor, maar je hebt 16 weken om bezwaar aan te tekenen, danwel het transactievoorstel niet te betalen en de zaak voor te laten komen. Ik denk dat het zeker kans van slagen heeft!

Bronnen:
http://www.bezwaarschriftvoorbeeld.com/par...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100