Hoe gaat het beëindigen van een uitkering?

Binnenkort ga ik trouwen, eerst in ondertrouw natuurlijk.
Heb al enige tijd een uitkering en die gaat dan uiteraard stoppen.
Maar hoe gaat het stoppen van een van een uitkering eigenlijk. Wordt als afsluitdatum de werkelijke trouwdag gerekend of de onder-trouwdag.
De ondertrouw is natuurlijk alleen een aankondiging van wat er gaat gebeuren.
Hoe werkt dat?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wetgeving
1K

Het beste antwoord

De trouwdag is de dag dat dat stopt, en je moet dit bij je uitkeringsinstantie aangeven. Blijft raar dat je gestraft wordt voor het trouwen....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je moet bij het UWV aangeven wanneer je situatie verandert. Dat kan zijn qua inkomsten maar dus ook als je gezinssituatie verandert. Dus als je nou gewoon beide data aangeeft bij het UWV zullen zij regelen dat je uitkering wordt stop gezet op het moment dat je er geen recht meer op hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wie zegt dat het hier om het UWV gaat?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op papier geldt de dag dat je in je huwelijk verbonden wordt,dus je trouwdag.
Chek deze link

http://www.pijnacker-nootdorp.nl/smartsite.shtml?ch=INT,IN&id=1304
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet iedere uitkering wordt automatisch gestopt als je gaat trouwen. Als je een arbeidsongeschiktheidsuitkering hebt, kan het best zijn dat je die behoudt. Ik zou de instantie waarvan je de uitkering hebt, even om opheldering vragen.