Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Binnenkort voor de rechter, mag ik dan het land uit reizen?

In april moet ik voorkomen voor een vechtpartij tijdens het uitgaan, maar heb voor volgende week een ticket geboekt naar zuid-afrika, kan ik geweigerd worden bij Schiphol?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
8.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Nee, je bent nog een verdachte in deze zaak, geen dader die gesignaleerd staat. Tenzij je een uitreis verbod oid hebt gekregen. Anders kun je gewoon gaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oei....
Ga persoonlijk even naar het politiebureau en vraag dat na. Beter nu weten dan bij Schiphol terug moeten.

Alle goede raad hier is fantastisch maar je weet niet wat de politie er van zegt. Dus vraag het hen. Dan kan er geen misverstand ontstaan. En bevestig het per mail. Dan heb je bewijs om mee te nemen naar Schiphol. Anders denken ze nog dat je op de vlucht bent.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt gewoon op vakantie gaan. Het is nl. niet verplicht om bij een rechtzaak te verschijnen, kunt altijd verstek laten gaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ligt eraan of je voorwaardelijk vrij bent of niet... Als je dus dader bent en je straf afwacht maar wel voorwaardelijk vrij bent of of je nog voor moet komen is een verschil... als je niet mag reizen weet je dat zelf al, want dat is je dan gemeld
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
meld het even bij je advocaat. Je moet nog voorkomen en bent dus verdachte en niet veroordeeld. No problem als je maar op tijd terug bent. (al veroordelen ze ook bij verstek (dat je er zelf niet bent) maar dat komt de zaak niet ten goede)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding