mag je bij een taxi standplaats iemand afzetten en of bij een los plaats voor vrachtwagen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
9.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik weet het niet zeker, maar in de praktijk wordt het gewoon toegelaten.
een parkeerverbod is tenslotte iets anders dan een stopverbod.

Antwoorden (2)

Ja , dat mag op beide plekken. Ook een bushalte mag worden gebruikt om een persoon in of uit te laten stappen .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een taxistandplaats ie een weggedeelte speciaal voor taxi's, op dat weggedeelte mag geen ander verkeer komen dan motorvoertuigen waarvoor een taxivergunning is afgegeven, dus:

Neen op een taxistandplaats mag men niet iemand uit laten stappen.

Op een los en laadzone geld een parkeer verbod voor alle andere doeleinde dan laden en lossen van voertuigen, daar in en uitlaten stappen van personen geen parkeren is mag het daar dus wel.