Kan je opgepakt worden/een bekeuring krijgen als je als minderjarige buiten rookt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
4.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Stop toch met die verslaving. Je meurt een uur in de wind, zit onder het as, en waarom?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn zoon van 15 rookt en ik wou weten of het strafbaar is.

Het beste antwoord

Als minderjarige mag je nog wel roken! Daar is niets verbodens aan, al is het bijzonder slecht voor je. Omdat het zo slecht voor je is, heeft de overheid het verboden voor winkels om sigaretten en andere rookwaren te verkopen aan personen onder de zestien jaar. Maar als jij sigaretten in een winkel koopt, is alleen de winkel fout bezig.
Het roken mag dus gewoon, daarvoor kan je niet worden opgepakt cq. een bekeuring voor krijgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als je tijdens het roken tegen een auto schopt wel, anders niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En daar bedoel je mee dat je niet opgepakt/een bekeuring kan krijgen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Roken is niet strafbaar, dus nee daar kun je niet voor opgepakt worden.
Inderdaad, maar gooi je peuk niet op straat want daar kun je dan weer wel een bekeuring voor krijgen (ja, echt waar)