Vergunning nodig om spullen te verkopen op de dam in Amsterdam?

Ik en een vriend van mij willen wat extra's verdienen en willen spullen verkopen op de dam, we zijn beide minderjarig maar kennen Amsterdam goed.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
1.2K
ronron1212
9 jaar geleden
Daar krijg je geen vergunning voor.
Computoon
9 jaar geleden
Je zult moeten wachten tot Koningsdag volgend jaar
Computoon
9 jaar geleden
Je zult moeten wachten tot Koningsdag volgend jaar

Antwoorden (1)

Ja je hebt hiervoor zeker een vergunning nodig. Op Koningsdag is er vrijmarkt en heb je geen vergunning nodig. Je kunt zo'n vergunning aanvragen bij de gemeente Amsterdam. Er gaat veel tijd overheen om een vergunning aan te vragen en het zal ook wel geld kosten. Op de dam verkopen kan zelfs op Koningsdag lastig zijn omdat hier dan activiteiten zijn. Wellicht heeft de dam wel vergunningseisen op Koningsdag ivm de drukte en de centrale locatie. Tot slot wil ik even toevoegen dat een vergunning normaal gesproken aangevraagd wordt door iemand die meerderjarig is. Wellicht zal een ouder/wettelijke vertegenwoordiger moeten tekenen voor de aanvraag.