Hoe achterhaal je iemands geboortedatum?

Ik ben via marktplaats opgelicht.

Ik heb z'n naam en bankrekeningnummer (gevalideerd via bank). In combinatie met zijn geboortedatum kan ik aan meer informatie komen, maar dan moet ik die wel achterhalen.

Overigens; politie en marktplaats zijn ingelicht

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
1.2K
Amadea
11 jaar geleden
Dat moet je dan dus aan de officiële instanties overlaten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Amadea, officieel wel ja.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat mag jij niet zelf uitzoeken ivm privacy-wetgeving.
je mag wel aangifte doen, maar het uitzoeken moet je aan de politie overlaten. Al moet je dan wel HEEL erg opgelicht zijn ; in de regel doen ze hier gewoon niks mee, en kun je Marktplaats beter links laten liggen, of alleen nog persoonlijk zaken doen met mensen die je via Marktplaats treft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoeveel heb je er voor over ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is de naam van oplichter niet op opgelicht site's te vinden?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt ook je aanmelden bij www.opgelichtopinternet.nl daar verzamelen zich gedupeerden, wellicht staat jouw oplichter hier ook bij.

Antwoorden (3)

bij de bank moet je ook je geboortedatum opgeven als je een rekening opent. je kan dus proberen bij de bank.
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
De bank geeft heus geen privégegevens door aan particulieren!
xilu
11 jaar geleden
Als het om zoiets gaat, denk ik toch wel. Dit is een geval van oplichting
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee privegegevens worden nooit door de bank verstrekt aan derden! Ben je opgelicht kun je aangifte doen en melding maken bij zijn bank met bewijsstukken!
Probeer google, wieiswie en nog meer van die sites.
Als je de naam via de bank hebt, heb je ook de voorletters. Dat geeft meer kans.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Contact opnemen met een gerechtsdeurwaarderskantoor en de deurwaarder een dagvaarding laten uitbrengen waarin de persoon in kwestie wordt opgeroepen om voor de rechtbank te verschijnen. Maar ik vermoed dat die procedure meer kosten met zich meebrengt dan de 'waarde' van de oplichting.

Een bank zal in ieder geval geen geboortedatum doorgeven van haar cliënten en informatie uit de gemeentelijke basisadministratie (GBA) wordt niet aan 'derden' verstrekt die er wettelijk geen recht op hebben.
Computoon
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eens. De gerechtsdeurwaarder heeft meer mogelijkheden om iemands gegevens te achterhalen maar daar zit een kostenplaatje aan. Je kan proberen hem ook voor die kosten te laten opdraaien maar dat hoeft niet altijd succes te hebben.