Wat verandert er in 2010 aan opzegtermijnen?

Ik hoorde dat vanaf 2010 de opzegtermijn van verzekeringen wettelijk op 1 maand is gesteld.

Geldt dit voor *alle* verzekeringen?

Geldt dit ook voor alle abonnementen op dag-, week- en maandbladen?

Geldt dit ook voor alle abonnementen op bijvoorbeeld telefonie, ADSL, kabel?

Cryofiel
14 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (2)

voor abonnemententen op telefoon, adsl kabel is dit al het geval. Verder gaat dit inderdaad gelden voor alle overige abonnementsvormen met terugwerkende kracht. Dit wil zeggen dat een verzekering welke in bv oktober met een jaar is verlengd, dan gewoon met 1 maand opzegtermijn kan worden opgezegd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Huh? Hoe zit het dan met al die 1- en 2- jaarscontracten bij mobiele telefonie? Kan toch slecht een abonnement van een jaar afsluiten met gratis toestel en dan na een maand opzeggen?

Of heeft de opzegtermijn alleen betrekking op het stilzwijgend verlengen?