Als je iets "steelt"/neemt dat in de toekomst van jou zal zijn, is het dan diefstal?

Als je met zekerheid weet dat het van jou zal zijn, bedoel ik. Dus niet als je denkt dat je het wel zal krijgen ofzoiets.

Toegevoegd na 5 minuten:
Ik heb het niet over grote, dure dingen maar dit zal wel hetzelfde blijven, veronderstel ik?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

ja, dat is diefstal, want de toekomst is niet het heden.
zo ga ik tzt dingen erven van mijn moeder, maar ik denk er niet over om het nu maar vast in de tas te stoppen.
zoiets kan hooguit in overleg, maar dan krijg je het en is het geen diefstal.
Rieneke1
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Precies! Tegelijk getypt. Plus
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+
jodyenboyke
11 jaar geleden
+

Andere antwoorden (1)

Als ik een auto koop die over 7 dagen van mij is, maar ik neem.hem.vandaag al mee dan is dat diefstal. Zo geldt dit voor alles. Het antwoord op jou vraag is dus ja, dit is diefstal.

Toegevoegd na 35 minuten:
Ja dit geldt vanzelfsprekend voor alles. Autos, appels, hotel snoepjes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Rieneke1
11 jaar geleden
logisch he? +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
inderdaad vrij logisch. Ik kan me hoogstens een twijfelsituatie indenken waarin je geld hebt overgemaakt om het artikel te betalen, het geld wel bij jou is afgeschreven, maar het nog niet is bijgescheven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hè jammer, wou net een half jaar salaris meenemen bij mijn baas, zit er toch aan te komen.....;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Haha precies Nelly haha!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De koekoeksklok blijft ook nog even bij mijn ouders boven het dressoir hangen ben ik bang.