Wat zijn de griffierechten voor beroep tegen een afgewezen bezwaar op een parkeerboete?

Mijn bezwaarschrift is afgewezen, maar ik heb hele goede gronden om daartegen in beroep te gaan.

In het kort komt het er op neer dat ik de cijfers en letters van mijn kenteken verhaspeld heb bij opgave in het stadspasparkeren-systeem en dat ik daar op dag 2 van mijn stadspasparkeren-abbo pas achter kwam. Toen ik dus al een bon had gekregen. En dat dan ook zeer aantoonbaar, inclusief communicatie met de stadspasmensen, inclusief bewijs dat het zo snel mogelijk is rechtgezet en inclusief bewijs dat ik op dag 1 wel degelijk betaald heb (voor een niet bestaand voertuig).

Hoeveel griffierechten moet ik betalen voor de bestuursrechter?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
1.4K

Het beste antwoord

Griffierecht bij de bestuurssector van de rechtbank
Bent u het met de beslissing op uw bezwaarschrift niet eens, dan kunt u beroep instellen. Dit doet u in de meeste gevallen bij de bestuurssector van de rechtbank. Bij beroep bent u wel griffierechten verschuldigd.

Soort zaak
zaken betreffende een uitkering (sociale zekerheid) of huursubsidie, voor natuurlijke personen
€ 38,-

voor alle andere administratiefrechtelijke zaken, voor natuurlijke personen
€ 141,-

voor anderen dan natuurlijke personen, voor alle zaken
€ 281,-

Als u tegelijk met het beroep ook een voorlopige voorziening aanvraagt ( een soort kort geding, maar dan in het bestuursrecht ) dan betaalt u nogmaals het bovenvermelde bedrag.

Toegevoegd na 55 minuten:
Omdat je een natuurlijk persoon bent zal het die 141 worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@pelle: deze link had ik ook gevonden, maar betekent dat nu dat ik €141,- aan griffierechten moet betalen om in beroep te gaan?

Andere antwoorden (1)

Zoals Pelle al schrijft kost dit u € 141,-, echter ben ik bang dat u de zaak verliest.

U hebt tot twee keer toe zelf verzaakt te controleren of het nummer juist is.

Bij inzending hebt u zoals u zelf schrijft de cijfercombinatie door elkaar gehusseld en voor inzending nogmaals gecontroleerd.

Bij ontvangst van de ontheffing hebt u verzaakt de cijfercombinatie te controleren op juistheid.

U kunt slechts vrijspraak verkrijgen als u kunt aantonen dat u ernstig dyslectisch bent en er geen hulp bij het invullen van de formulieren mogelijk was.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waar hij zich op beroept is dat hij natuurlijk WEL betaalt heeft!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, ik heb maar EEN keer de nummerplaat verkeerd ingevoerd, namelijk bij opgave voor het stadspasparkeren. Daarna kwam ik er pas bij de boete achter, dat ik dat fout gedaan heb. De dag daarna heb ik dat meteen rechtgezet. Er is geen sprake van het 'ontvangen van een ontheffing', je houdt je pasje voor een paaltje en het paaltje zegt bliep.
En ik het inderdaad WEL betaald voor het parkeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt inderdaad betaald maar voor een andere auto.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een andere auto die niet bestaat. En die ook niet op mijn naam, of die van mijn man, staat. Ik kan me niet voorstellen dat een bestuursrechter erg veel geduld heeft met zoveel ambtelijk geneuzel.