Kan je per mail worden ontslagen zonder ontslagvergoeding bij een nul-urencontract?

Mijn oud-werkgever is al 8 weken te laat met het uitbetalen van mijn salaris. Hij heeft al het personeel vorige week ontslagen per mail. Ik vraag me af of ik een ontslagvergoeding hoor te krijgen nu ik zowieso elke maand gemiddeld 20-25 uur heb gewerkt. En is het rechtsgeldig als we per email zijn ontslagen?
Ik heb in iedergeval na te zijn ontslagen via de email een loonvordeeing ingediend.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor uw reactie.

Antwoorden (3)

Neen, dat kan alleen dmv een aangetekende brief. Zolang je die niet hebt ontvangen, ben je nog in dienst. Dus van een ontslagvergoeding is nog geheel niet ter sprake.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Netjes is het niet, maar het hoeft beslist niet per aangetekende brief, als je werkgever mondeling zegt dat je ontslagen bent is dat ook voldoende. Het is alleen wel lastiger te bewijzen als er twist over ontstaat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor uw reactie.
je hebt een nul uren contract he, en als je xaantal weken achter elkaar werkt bouw je uren op die je baas verplicht is je te geven, volgens mij is het niet rechtsgeldig dus wat jouw baas doet, alleen dit ligt wel per situatie natuurlijk anders, maar wat ik uit jouw verhaal opmaak, maak je kans op ontslagvergoeding, mits je baas failliet is. en dus geen geld heeft je te betalen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn baas is nog niet falliet. Teminste hij beweert van niet. Maar er is geen werk. Het bedrijf ligt gewoon helemaal stil. Ik kan alleen maar de wettelijke rente eisen voor het veelste laat uitbetalen? Hij kan er toch niet zomaar mee wegkomen om even 2 maanden later te willen uitbetalen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ben bang dat je kan fluiten naar je geld
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor uw reactie.
Een ontslag vergoedig is geen wet. Maar ontslag moet per aangetekende brief.
ronron1212
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zie: http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=3041
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor uw reactie.