Kan je per mail worden ontslagen zonder ontslagvergoeding bij een nul-urencontract?

Mijn oud-werkgever is al 8 weken te laat met het uitbetalen van mijn salaris. Hij heeft al het personeel vorige week ontslagen per mail. Ik vraag me af of ik een ontslagvergoeding hoor te krijgen nu ik zowieso elke maand gemiddeld 20-25 uur heb gewerkt. En is het rechtsgeldig als we per email zijn ontslagen?
Ik heb in iedergeval na te zijn ontslagen via de email een loonvordeeing ingediend.

Weet jij het antwoord?

/2500

Neen, dat kan alleen dmv een aangetekende brief. Zolang je die niet hebt ontvangen, ben je nog in dienst. Dus van een ontslagvergoeding is nog geheel niet ter sprake.

je hebt een nul uren contract he, en als je xaantal weken achter elkaar werkt bouw je uren op die je baas verplicht is je te geven, volgens mij is het niet rechtsgeldig dus wat jouw baas doet, alleen dit ligt wel per situatie natuurlijk anders, maar wat ik uit jouw verhaal opmaak, maak je kans op ontslagvergoeding, mits je baas failliet is. en dus geen geld heeft je te betalen.

Een ontslag vergoedig is geen wet. Maar ontslag moet per aangetekende brief.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100